En daar gingen we dan - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van René en Anja Kusters - WaarBenJij.nu En daar gingen we dan - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van René en Anja Kusters - WaarBenJij.nu

En daar gingen we dan

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg René en Anja

14 April 2016 | Rwanda, Kigali

Aangezien ik jarig was op 10 april hebben we die dag gebruikt om en mijn verjaardag te vieren en om afscheid te nemen van de mensen om ons heen. En wat zijn we verwend!!! Van de kids kregen we een geluksmuntje en een gelukshangertje. Verder heel veel cadeautjes voor de kinderen in Rwanda, kleren, kleurpotloden, pennen, slijpertjes, schaartjes, gummen en vooral heel veel kleertjes. Maar ook een aantal ruige voetbaltenuetjes. Wat zullen die jongetjes daar blij mee zijn. Van vriendinnen kreeg ik een mooi fotolijstje met foto's van de kids, gelukssteen, reisdagboek, eerste Rwandese francs, survivalpakket voor in vliegtuig (ik heb nogal een vliegangst), tijdschriften, noem maar op!!!! Bah en dan afscheid nemen....maar dat hoort er bij. Op dinsdag vlogen we dan. Onze kids zijn nog naar Schiphol gekomen om afscheid te nemen. Jeetje zeg, wat doet dat pijn......maar wie A zegt moet ook B zeggen.
Dan het
vliegtuig in...... en 8 uur later vliegtuig weer uit. Wat is die vlucht super gegaan. KLM heeft ons danig verwend. Mijn vliegangst is een stuk minder geworden iig. Bij aankomst in Kigali stonden Jo en Lia ons op te wachten. Eerst bij hun thuis even wat drinken en dan door naar ons appartement. We zijn zo ons bed ingedoken, wat waren we moe. En René moest dag erna gewoon weer werken..........
Dag erna dus vroeg op, René en z'n collega werden opgehaald door Jo. En ik.......ik ging met Lia en Ilonka de stad verkennen. Wat boodschappen gedaan, gepind en heerlijk geluncht bij Heaven. Daar waande ik me echt even in Heaven. Wat een uitzicht en wat een heerlijk eten. Hier zal ik vaker met René terugkomen. Toppie.
's Avonds gegeten bij Lia en Jo. Een supergezellige avond gehad.
Vandaag uitgeslapen (ja sorry René niet.....) getut, lekker ontbeten op ons balkonnetje en daarna weer door Lia opgehaald om jawel weer te gaan lunchen. Nu bij Pili Pili, geweldig mooie plek met alweer zo'n mooi uitzicht en een zwembad........ook hier ga ik vaker terugkomen!!!!!
Mijn eerste indrukken van Kigali zijn alleen maar positief. Wat een lieve en vriendelijke mensen. Ook de mensen hier in het hotel waar wij verblijven doen echt alles voor ons. Zooooo lief!!!! De stad is uitzonderlijk schoon en netjes. Overal zie je mensen lopen en gewoon staan en kijken. Ze zijn hier zo relaxt. Je ziet ook heel duidelijk dat de stad in opbouw is. Overal wordt gebouwd, weliswaar op hun manier, maar ze willen vooruit. René heeft ook al hilarische verhalen over de werkwijze op de plant van AIF. Hilarisch in onze ogen, maar voor de mensen hier doodnormaal. Nu al, na 2 dagen, denk ik wat kunnen wij ons soms druk maken om niets. Hier is de instelling als het vandaag niet lukt, proberen we morgen gewoon nog een keer. En geef ze eens ongelijk!!!!!

  • 14 April 2016 - 18:01

    Roy:

    Hey kuschkes, mooi dat het al direct zo bevalt!! Enne.....ook wijn bij pielie pielie??

  • 14 April 2016 - 18:22

    Nathalie :

    Hey nichie, wat fijn om te lezen dat jullie goed terrecht zijn gekomen. Geniet van het ontjachte leven daar. En van het eten en de drankjes(;
    Dikke kus xxx




  • 14 April 2016 - 18:24

    Sandra:

    Of je nu bij Mareveld of Heaven zit, what's in a name haha
    Top dat jullie zo'n goede vlucht hebben gehad en dat alles meteen zo goed bevalt. Geniet maar lekker! Groetjes oet Mofert

  • 14 April 2016 - 19:27

    Roger En Nicole:

    Ha Anja en Rene,
    Niet te zeer onthaasten daar in dat Afrika!!
    Dat went gauw.
    Krijg jullie straks opstartproblemen hier in Nuth.

  • 14 April 2016 - 22:25

    (Schoon) Broer:

    Geniet ervan, maar wen er niet teveel aan, want we willen jullie nog graag terug

  • 14 April 2016 - 22:27

    (schoon) Broer:

    :):):)

  • 15 April 2016 - 10:00

    Winnie:

    Warme woorden, mooi geschreven. Ben benieuwd naar het vervolg en de ervaringen in Kigali. Liefs van mij.

  • 15 April 2016 - 14:04

    De Siebeltjes:

    Lekker eten, leuke stad, leuke mensen...lijkt Spanje wel! ;)
    Dank voor je heerlijke verhalen Anja; ze worden hier hardop voorgelezen (zodat het hele gezin een beetje kan meegenieten van jullie avontuur!).
    Blijf lekker tuttelen en in de pen klimmen en...Jean is benieuwd naar AIF verhalen, hihi!
    Dikke kus dappere lieverds, enne...zie je wel? Ik wist wel dat die vlucht zou lukken (dus de rest ook!)
    De Siebeltjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René en Anja

Actief sinds 04 April 2016
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8496

Voorgaande reizen:

12 April 2016 - 30 November -0001

Rwanda

Landen bezocht: